“אנו רואים את הלקוחות שלנו כמוזמנים למסיבה, ואנחנו המארחים. זה התפקיד שלנו בכל יום, להפוך כל היבט חשוב בחויית הלקוח לקצת יותר טוב” – ג’ף בזוס, מנכ”ל אמזון
בעבר, אם היינו רוצים לרכוש מוצר או שירות, לרוב היו לנו את הספקים הקבועים שלנו. אלו היו חנויות או עסקים בסביבת המגורים שלנו: המכולת, חנות הירקות, אפילו סוכנות התיווך, כולם היו מהסביבה.
המפגש היומיומי עם האנשים האלו, בנוסף לתחושת הערבות ההדדית החזקה, והמגוון הקטן של העסקים שהיו אז, יצרו נאמנות אמיתית בין הלקוח לעסק; עד כדי כך שלקוחות היו מרגישים לא בנוח לקנות מעסק אחר.
בנוסף, גם אם לתחושתם של הלקוחות הם לא היו מרוצים מהשירות שקיבלו, לא היו להם מקורות להשוואה, ולא היה שווה להשקיע את הזמן הנדרש על מנת לחפש עסק אחר, כשהם לא בטוחים ששם יקבלו שירות אחר.
היום, לעומת זאת, כשהאפשרויות רבות כל כך, הגישה למידע בלתי מוגבלת, וכשיש הרבה פחות סיבות להיות נאמן; הלקוחות מחפשים חווית שירות שתענה על כל צרכיהם. והתפקיד שלנו בתור העסק הוא לספק להם אותה, ויותר.
האם זה שווה את זה? ובכן, רק אם אתם רוצים לקוחות…
בואו ללמוד איך להגדיל את העסק שלכם בעזרת לקוחות חוזרים, ולחסוך כסף בתהליך.
“הבעלים של העסק לא משלם משכורות לעובדים, הוא רק מטפל בכסף. הלקוח הוא זה שמשלם את המשכורות” – הנרי פורד
לקוחות הם הדבר היחיד שמביא ערך לעסק שלנו. אני יודע שזה נשמע קיצוני, אבל אני אסביר: גם אם יש לנו מוצר מדליק, צוות יעיל, ומשרד יפהפה – בלי לקוחות, העסק שלנו לא ישרוד. משמע, כל היתרונות במוצרים או בשירותים שהעסק שלנו מספק, מקבלים את הערך שלהם מהלקוחות שמוכנים לשלם עבורם, נכון?
במילים אחרות, המוצרים או השירותים שלנו שווים רק אם מוכנים לשלם עליהם. ומי משלם עליהם? נכון, הלקוחות שלנו.
לחלקכם הגדול הדברים טריוויאליים, אבל היה חשוב לי לבסס את אותם כבר עכשיו לפני שאני מתחיל לדבר על לקוחות חוזרים והמשמעות שלהם לקידום העסק שלכם. כדי שיהיה לכם מקור להשוואה עד כמה חשוב שימור הלקוחות הקיימים לעסק שלך.
3 סיבות למה לקוח חוזר חשוב לקידום העסק שלך:
1 – הנעת לקוחות קיימים לרכישה חוזרת, זולה משמעותית מהשגת לקוחות חדשים.
ראשית, בהרבה מהמקרים, לאחר שבוצעה הזמנה או עסקה, יש בידינו את פרטי ההתקשרות של הלקוח. בנקודה זו אנו יכולים לפרסם אליו בעלויות נמוכות משמעותית ואף בחינם.
בנוסף, בהנחה ועמדתם בציפיות שלו ברכישה, בפעם הבאה שיפגוש בהצעה שלכם שתתאים לדרישות שלו, יהיה לו הרבה יותר קל לשקול אותה בחיוב; ובכך הוא יגדיל את אחוזי ההמרה למודעות, ויקטין את עלויות הפרסום והשיווק של העסק. עקפתם את הציפיות שלו? רכשתם לקוח נאמן שיחפש את ההצעות הבאות שלכם, באופן אקטיבי, על מנת לרכוש אותן. ללא כל עלויות פרסום או שיווק.
2 – לקוחות חוזרים רוכשים ב67% (על פי Business.com) יותר מהלקוחות החדשים.
הלקוח כבר נתן בכם מספיק אמון בכדי לשלוח את היד לכיס, להוציא את הארנק, ולמסור לכם פרטים מלאים שלו ושל כרטיס האשראי שלו. הצעד הזה הינו צעד לא פשוט, פסיכולוגית להרבה אנשים, ומהווה הבעת אמון. הלך הרוח של לקוח שבא לבחון עסק בפעם הראשונה הוא הרבה יותר זהיר ומחושב, מאשר לאחר שכבר היה מרוצה ממה שהעסק שלך מספק. לכן, בביקורים חוזרים הוא מרשה לעצמו “להשתחרר”.
3 – לקוחות חוזרים הם מקור ללקוחות חדשים. חמים.
כמו שראינו, לקוחות חדשים עולים כסף, ולא מעט. לקוח מרוצה הינו שופר ומפרסם של העסק שלך, ובחינם. בכל הזדמנות שיבקשו ממנו המלצה למוצרים או שירותים שאתה מספק, הוא לא יחשוב פעמיים, וימליץ עליך. אבל, אם עקפת את הציפיות שלו, והפכת אותו ללקוח נאמן; הוא יחפש אנשים על מנת להמליץ להם עליכם, ולשתף אותם בחוויות הטובות שלו מהעסק שלכם ויעזור באופן פעיל לקידום העסק. בד”כ לקוחות חדשים שמגיעים מהמלצות כאלו, שווים לעסק הרבה יותר בטווח הארוך מלקוחות חדשים שהגיעו מהמקורות הרגילים, והרבה יותר קל להפוך אותם ללקוחות נאמנים.
בואו לגלות איך הופכים את שירות הלקוחות שלכם לאיכותי ביותר שניתן לספק